top of page

ניהול מערכות מידע בארגון ובענן


מנהל מערכות מידע

ניהול מערכות מידע - יכול להיות הרבה יותר פשוט

בעידן בו רוב הארגונים הגדולים כבר מבינים, ניהול מערכות מידע יכול להיות הרבה יותר פשוטמאשר בעידנים הקודמים ובדרכים המסורתיות, אין ארגון שלא משתמש בשירותיהם של מנהלי מערכות מידע.

מערכות המידע המתקדמות ביותר בתחום ובתוכנות חיוניות לניהול המידע הארגוני.


מה הוא ניהול מערכות מידע?

ניהול מערכות מידע הוא תפקיד המגולל בתוכו את האחריות לכל תכנון מערכות המידע בעסק,לרבות התאמה של דרישות החלוקהוניהול המידע בהתייחס לכל מחלקה בהתאם לצרכים הייחודיים להמבחינת ציוד, גישה, ניהול, שליפה, חשיפה, חלוקה ועוד.

אבל מה קורה כשהמידע לא מאוחסן בשרת פנימי של הארגון אלא ממוקם בענן מרוחק?


איך שומרים על המידע ומנהלים אותו בצורה הטובה ביותר במצבים אלו?

ישנו מגוון עצום של תוכנות שמקבלות בוסט רציני עם המעבר לענן, חוסכות לארגון זמן ומשאבים, מוזילות תהליכיםוהופכות את התהליך לפשוט מתמיד אבל יחד עם זאת, מעמידות אותו בסיכון לחשיפת המידע.


בין התוכנות הללו נמצאות :


  1. מערכת הנהלת חשבונות

  2. CRM

  3. ERP

  4. תוכנת המיילים הארגוניים

  5. תוכנות שכר

כאשר המידע המאוחסן ומנוהל בתוכנות אלו חשוף לגורמי צד שלישי,ניהול מערכות המידע מעמיד בפני מנהלי IT, CISO ומנהלי מחלקות, אתגרים לא פשוטים.


איך מתמודדים עם האתגרים הללו?


ניהול מערכות מידע בענן

“ענן” הוא כינוי כללי למספר שירותים הניתנים באמצעותו

ונקרא על שם הטכנולוגיה המאפשרת את ניהול המידע.

“ניהול” במקרה זה משמעותו כל הפעולות הנדרשות במסגרת הארגון לצורך הסדרה

של הפעילות הארגונית השוטפת.


תחת שירותי הענן מתקיימים השירותים / מוצרים הבאים:

  • שרתים

  • אחסון

  • גיבוי

  • תוכנות

  • אבטחה

בשל הביקוש ההולך וגובר לשירותי ענן,כמו גם הרפורמות המתרחשות בעולם העסקים ועוברות אט אט משירותים מסורתיים לתשתיות מתקדמות יותר,


שירותי ענן ניתנים לצריכה במספר אפיקים:

SaaS – Software as a Service

בין אפיקי השירותים ההופכים יותר ויותר פופולאריים. ומדוע?

על פי מודל זה, הספק הוא זה המספק ללקוח (כלומר, הארגון),

את כל חבילת השירותים, לרבות גיבויים מקצועיים,

ניטור ועדכוני תוכנה ברמה יומיומית, פיקוח אישיומלא על כל האפליקציות הרצות בחברה, תוך יישום תוכנות האבטחה המתקדמות ביותר.


אחד היתרונות המשמעותיים של תצורת שירות זו הוא היכולת ליהנות משירותים ללא התחייבות ולשלם על שירותים לפי שימוש בלבד.באופן זה, הארגון מקבל את כל האפליקציות שהוא רוצה, לכמה זמן שהוא רוצה וצריך,ומשלם בדיוק לפי היקף השימוש, דקה אחת לא יותר.


כל האפליקציות הארגוניות החדשות ביותר, גם אלו שיצאו אתמול מבתי החברות הכי מובילות בשוק, מוטמעות בשניות במערכות המידע של הארגון.

בלי לתפעל את המערכת, בלי לתחזק את השירותים באופן שוטף – פשוט ליהנות מהאבטחה הגבוהה ביותר בשוק, ברמה הגבוהה ביותר.

במודל זה אתם יכולים ליהנות מ-ERP, שירותי CRM, שירותי אופיס 365 וכל תוכנה אחרת לחודש,חודשיים או שלושה חודשים – בלי לשלם על יום אחד מיותר.


Platform as a Service – PaaS

שירותים המשמשים להרצת אפליקציות כאשר הספק הוא זה האחראי

על שירותי שרידות וביצועים.הארגון מקבל את הפלטפורמה כולה בלי להתעסק בתחזוקה השוטפת.‍

  • Infrastructure as a Service  – IaaS

שירותי ענן הניתנים כתחליף לשרתים הפיזיים שהוקמו במשרדי החברה.באופן זה, הארגון חוסך לעצמו עלויות חשמל ועלויות תפעול שוטפות הודות לאפשרויות לחלק את המשאבים בין השרתים השונים

ולשלם על פי צריכה ולא על פי שרת.


במודל זה, הארגון שוכר את משאבי המחשוב עצמםולרוב גם איש מקצוע במקום שנותן שירותים שוטפים.במודל זה האחריות על גיבויים ועדכונים, ניטור ובקרה הם של הארגון עצמו.

נכון להיום, ארגונים גדולים בלבד משתמשים בשירותים אלו.


היתרונות של ניהול מערכות מידע בענן

ארגונים רבים נהנים מהיתרונות המשמעותיים של שירותי מחשוב ענן לעסקים וניהול מערכות המידע בענן.

יתרונות אלו מאפשרים לארגון להתנהל מהר יותר בעידן המצריךמולטי גמישות ויכולת תגובה מהירה.


  • ייתור של אנשי סיסטם ומשכורות הודות לשירותים במיקור חוץ


  • מיקוד קונקרטי במטרה: קבלת שירותים על פי צורך בלבד ומיקוד במטרה


יתרונות נוספים


  • גמישות מרבית במעבר ממוצר אחד למשנהו


  • אבטחת מידע ברמה הגבוהה ביותר הודות לשימוש בשירותים על ידי ספק

במקום להשקיע זמן רב בעדכוני תוכנה אחת למספר חודשים,ספק השירותים מבצע את העדכונים החדשים ביותר עבור הארגון,לפעמים אפילו מדי כמה ימים.

Comments


bottom of page